Strateška komunikacija: odgovor na komunikacijske izzive kulturnih društev

V Knjižnici Domžale je potekalo kreativno srečanje kulturnih društev z naslovom Učinkovita komunikacija kulturnih društev, ki smo ga v Centru za komunikacijsko odličnost PUBLICA izvedli v sodelovanju z območno izpostavo Javnega sklada Republike Slovenije za kulturno dejavnost, Območne izpostave Domžale (JSKD Domžale). Srečanje je bilo zasnovano interaktivno, osredotočeno na osnovne elemente dvosmerne komunikacije, ki gradi odnose, in na ključne koncepte strateške komunikacije. Kulturna društva so dobila odgovore na konkretne komunikacijske izzive: »Kako privabiti več obiskovalcev na dogodke?«, »Kako nagovoriti mlade in jih pritegniti v društvo?« in »Kako izkoristiti informacijsko-komunikacijska orodja in umetno inteligenco v svoji komunikaciji?«.

Vsebina kreativnega srečanja je bila prilagojena rezultatom predhodne ankete

Srečanja se je udeležilo 18 predstavnic in predstavnikov kulturnih društev, ki so aktivno sodelovali, delili svoje komunikacijske izzive in primere dobrih praks. Matej Primožič, vodja JSKD Domžale, je povedal: »Udeleženk in udeležencev je bilo več kot se jih je prijavilo. Veseli me, da so bili s predavanjem, njegovo vsebino in možnostjo sodelovanja zelo zadovoljni«. Vsebina kretivnega srečanja je izhajala iz rezultatov spletne ankete o komunikaciji v kulturnih društvih, ki so jo društva izpolnila v aprilu.

Kako dvosmerna komunikacija gradi odnose?

Kreativno srečanje se je začelo s predstavitvijo dvosmerne komunikacije, ki je več kot obveščanje. Njen cilj je lahko gradnja odnosov za doseganje ciljev društva oziroma zastavljenih komunikacijskih ciljev.
Kulturna društva so se seznanila z elementi dvosmerne komunikacije, procesi interpretacije sporočil ter priložnostim, ki jih ponuja povratna informacija za dvig prepoznavnosti društva, aktivno udeležbo na prireditvah ali pomladitev članstva.

Strateška komunikacija se začne z opredelitvijo komunikacijskih ciljev

V nadaljevanju smo skupaj z udeleženci kreativnega srečanja pregledali, kako postaviti komunikacijske cilje, izbrati prave komunikacijske kanale in prilagoditi komunikacijska orodja glede na ciljne skupine. Korake smo ponazorili s konkretnimi primeri komunikacijskih izzivov društev in skupaj poiskali odgovore nanje. Društva so delila primere dobrih praks za vključevanje mladih, pridobivanja novih članov ali obveščanja lokalne skupnosti o njihovih aktivnostih.

Kako in kdaj uporabiti orodja informacijsko-komunikacijske tehnologije in umetno inteligenco?

Del srečanja je bil namenjen iskanju odgovora na vprašanje, kako lahko kulturna društva z omejenimi kadrovskimi in finančnimi viri vzpostavijo učinkovit komunikacijski sistem in ali jim je uporaba orodij informacijsko-komunikacijske tehnologije in umetne inteligence lahko v pomoč.
Udeleženci so se strinjali, da je v prvi vrsti potreben tehtni razmislek, kako in kdaj vključiti moderne tehnologije v sistem komunikacije društva. Strinjali so se, da je ključni izziv razumeti komunikacijske navade zanje pomembnih skupin, nato pa izbrati pravo razmerje med osebno in digitalno komunikacijo ter vključevanjem oziroma uporabo sodobne tehnologije. Prisotni so ugotavljali, da je osebna komunikacija še vedno najpomembnejši komunikacijski kanal za doseganje njihovih ciljev: novih, mladih članov in povečanja števila obiskovalcev na kulturnih prireditvah.

Pobuda za povezovanje in nova znanja

Kreativno srečanje se je zaključilo s pobudo za vzpostavitev skupnega koledarja dogodkov kulturnih društev v občinah, ki delujejo v okviru JSKD Domžale, občinah Domžale, Lukovica, Moravče, Mengeš in Trzin. Pobuda je bila usmerjena k dolgoročnemu sodelovanju, večjo pretočnost informacij med kulturnimi društvi in skupno promocijo aktivnosti oziroma skupno promocijsko prireditev.

Tina Drolc, svetovalka za strateško komunikacijo, je po srečanju povedala: »Zelo sem zadovoljna z odzivi. Udeleženci so odkrito delili svoje komunikacijske izzive in dobre prakse, kar je ustvarilo okolje medsebojnega učenja. Prepoznali so, da strateški pristop k komunikaciji ni le orodje, ampak odgovor na konkretne izzive, s katerimi se srečujejo kulturna društva

Kaj v Centru za komunikacijsko odličnost PUBLICA ponujamo društvom in nevladnim organizacijam?

V Centru za komunikacijsko odličnost PUBLICA nudimo društvom in nevladnim organizacijam celostno podporo pri načrtovanju, izvedbi, evalvaciji in optimizaciji komunikacije:

Izbrane aktivnosti izvajamo kot projektni partner ali zunanji izvajalec, glede na vaše potrebe in cilje.

Naš cilj je komunikacijska odličnost

Naš cilj je ustvariti okolje, v katerem ima odgovorna oseba za komunikacijo potrebno strokovno znanje, veščine in izkušnje s področja strateške komunikacije, njene izvedbe, evalvacije in optimizacije glede na zastavljene cilje, in zato suvereno in učinkovito komunicira s člani, mediji, donatorji ali sponzorji in drugimi pomembnimi skupinami za delovanje društev.

📩 Pišite nam na info@publica.si ali obiščite stran z opisom storitev in izobraževanja za društva in nevladne organizacije, kjer gradimo prostor za komunikacijsko odličnost.

FB PUBLICA, Odnosi z javnostmi

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja