Spletna delavnica z naslovom »Ali lahko z interno komunikacijo upravljamo spremembe družbenih sistemov?« je udeležencem ponudila odgovore na vprašanja, kako načrtovati, izvajati, evalvirati in optimizirati interno komunikacijo v mikro in malih podjetjih, da se bodo lahko odzvala na spremembe družbenih sistemov. Delavnica je potekala v organizaciji Centra za komunikacijsko odličnost PUBLICA in podjetja HRM rešitve d. o. o.

Spletno predavanje je napovedala Lilijana Mandelj, direktorica podjetja HRM rešitve d. o. o. in vodja Kadrovske šole HRM: »Delitev znanja je za nas kadrovnike izrednega pomena, zato smo se povezali s Centrom za komunikacijsko odličnost PUBLICA in vam danes ponujamo znanje o načrtovanju, izvedbi, evalvaciji in optimizaciji interne komunikacije kot orodja za obvladovanje intenzivnih sprememb, ki smo jim priča v današnji družbi.« Poudarila je, da je spletno predavanje ciljno usmerjeno v interno komunikacijo micro in malih podjetij, ki imajo za komunikacijo pogosto omejene kadrovske in finančne vire. Na spletni delavnici je sodelovalo več kot 20 udeležencev iz 10 podjetij.

Spremembe družbenih sistemov, kako potekajo in kaj lahko pričakujemo?
Udeleženke in udeleženci spletne delavnice so se najprej seznanili s spremembami, kakšne so in kako nastanejo ter kako so se nanje v preteklosti odzivala mikro in mala podjetja. Nato pa še kaj prinašajo spremembe družbenih sistemov, zakaj so tako intenzivne in zakaj jih ne moremo predvideti ter kako se pripraviti nanje. Tina Drolc je na predavanju izpostavila: »Nestabilno okolje, ki ga je začela epidemija covid-19 ter se nadaljuje z oboroženimi spopadi v Evropi in drugje po svetu, je še poglobilo pomanjkanje kadrovskih virov in strateški premik od obljub zelenega prehoda k energetski krizi.«
Osnove dvosmerne komunikacije so temelj
Predavateljica Tina Drolc je opozorila, da v poplavi priložnosti, ki jih ponujajo komunikacijski kanali in orodja, pogosto pozabljamo na osnove, na povratno informacijo, ki jo prinaša dvosmerna komunikacija, na aktivno poslušanje, kaj je pomembno za interpretacijo sporočil in kaj je potrebno za spremembo stališč in navad zaposlenih.
Interna komunikacija kot pomemben element organizacijske kulture
Osnovno vprašanje, ki si ga zastavljajo mikro in mala podjetja, je: kako začnemo z interno komunikacijo v podjetju? Interna komunikacija v podjetju že poteka, potrebno jo je najprej analizirati, kateri komunikacijski kanali in orodja se uporabljajo za prenos informacij, ali se informacije izgubljajo in če se, kdaj in kje se izgubljajo, ter kako bi lahko organizirali interno komunikacijo, da bi imeli zaposleni pozitiven odnos do sprememb. Tina Drolc je poudarila: »V različnih panogah se za interno komunikacijo uporabljajo različni komunikacijski kanali in orodja. Pomembno je, da si zastavimo komunikacijski cilj in mu sledimo, na dolgi rok pa predvsem, da preverimo, ali smo s tem podprli poslovni cilj podjetja.«
Načrtovanje interne komunikacije je povezano z izbiro komunikacijskih kanalov in orodij
Pri pripravi komunikacijskega načrta za interno komunikacijo moramo biti pozorni, da uporabljamo komunikacijske kanale in orodja, ki ne bodo še dodatno obremenili zaposlenih in bodo omogočali tekoče delovne procese. To pomeni, da bodo vsi zaposleni poznali in tudi uporabljali izbrane komunikacijske kanale in orodja.
Tipi konfliktov in strategije za njihovo reševanje
Pri uvajanju novosti lahko naletimo tudi na odpor zaposlenih. Najpogosteje, če organizacijska kultura ne podpira sprememb oziroma če zaposleni v spremembe niso aktivno vključeni. Prav zato je predavanje zaključila s predstavitvijo konfliktov in strategij za njihovo reševanje. Tina Drolc je izpostavila: »Posebej zahtevna je dinamika družinskih podjetij, ker se lahko konflikti v podjetju prenašajo v zasebno sfero. Tu je predvsem pomemben jasen dogovor in seveda disciplina za ločevanje komunikacije.«
Lilijana Mandelj je predavanje zaključila: »Spletna delavnica je pokazala, da lahko tudi mikro in mala podjetja z omejenimi kadrovskimi in finančnimi viri za področje komunikacije strateško komunicirajo, da je tudi interna komunikacija v mikro in malih podjetij lahko premišljena, načrtovana in povezana z dolgoročnimi cilji podjetja.«
Kaj v Centru za komunikacijsko odličnost PUBLICA ponujamo podjetjem?
V Centru za komunikacijsko odličnost PUBLICA nudimo podjetjem celostno podporo pri načrtovanju, izvedbi, evalvaciji in optimizaciji komunikacije:
- načrtovanje in izvedbo strategije komunikacije, vključno s pripravo letnih komunikacijskih planov in uredniških dnevnikov;
- evalvacijo in oprimizacijo komunikacije glede na zastavljene cilje in za uspešno upravljanje sprememb
- izobraževanje o uporabi informacijsko-komunikacijskih orodij in umetne inteligence,
- podporo pri gradnji kompetentnih ekip,
- svetovanje in izvedba delavnic za ciljno in učinkovito komuniciranje,
- projektno sodelovanje za trajnostno diseminacijo rezultatov,
- digitalizacijo komunikacije z izdelavo komunikacijskih kanalov in orodij za uporabo v praksi.
Izbrane aktivnosti izvajamo kot projektni partner ali zunanji izvajalec, glede na vaše potrebe in cilje.
Naš cilj je komunikacijska odličnost
Naš cilj je ustvariti okolje, v katerem ima odgovorna oseba za komunikacijo potrebno strokovno znanje, veščine in izkušnje s področja strateške komunikacije, njene izvedbe, evalvacije in optimizacije glede na zastavljene cilje, in zato suvereno in učinkovito komunicira s člani, mediji, donatorji ali sponzorji in drugimi pomembnimi skupinami za delovanje društev.
📩 Pišite nam na info@publica.si ali obiščite stran z opisom storitev in izobraževanja za podjetja, kjer gradimo prostor za komunikacijsko odličnost.
FB PUBLICA, Odnosi z javnostmi