STRATEŠKA KOMUNIKACIJA: ključ do uspešne komunikacije

Strateška komunikacija je ključna za doseganje ustanovnih ciljev občin, javnih zavodov, raziskovalno-izobraževalnih ustanov, društev, nevladnih organizacij ter poslovnih ciljev podjetij.

PRVI KORAK: opredelitev komunikacijskih ciljev

Komunikacijski cilji podpirajo doseganje poslovnih, ustanovnih in drugih ciljev podjetijal ali organizacij. Opredelimo jih z metodo SMART, kar pomeni, da so specifični, merljivi, dosegljivi, realistični in časovno opredeljeni.
Opredeljene cilje povežemo z obstoječimi komunikacijskimi praksami in trendi v družbi.

DRUGI KORAK: analiza prednosti in priložnosti

Z analizo prednosti in priložnosti, ki ji dodamo slabosti in neverjetne priložnosti (nevarnosti), izberemo najhitrejšo pot za doseganje želenega ustanovnega, poslovnega ali drugih ciljev.
Natančna, realna in dosledna analiza je osnova za upravljanje sprememb v okolju in pri postavitvi protokola za krizno komunikacijo.

TRETJI KORAK: opredelitev pomembnih skupin 

Skupine posameznikov imajo različne vplive na uresničevanje ustanovnih, poslovnih in drugih ciljev, zato jih razdelimo na bolj in manj pomembne oziroma na aktivne in pasivne ter pripravimo mrežo deležnikov.
Za uspešno razporeditev deležnikov v mreži moramo razumeti njihove interese in stopnjo vpliva.

ČETRTI KORAK: izbira komunikacijskih kanalov

Pri izbiri komunikacijskih kanalov se opremo na komunikacijske navade pomembnih skupin posameznikov. Pozorni smo tako na izbor kanalov kot na elemente komunikacije, ki lahko vplivajo na njne uspeh , npr. na diskurz, terminologijo, ikonografijo in drugo ter ustrezno prilagodimo sporočila.

PETI KORAK: izbira komunikacijskih orodij

Pri izbiri komunikacijskih orodij upoštevamo izbrane komunikacijske kanale in zastavljene komunikacijske cilje – informiranje o dogodku zahteva povsem drugačno uporabo komunikacijskih orodij kot zagotavljanje udeležbe na dogodku ali sprememba stališča in vedenja.

ŠESTI KORAK: določanje kadrovskih in finančnih virov

Za uspešno izvedbo komunikacijske strategije je potrebno zagotoviti ustrezne kadrovske in finančne vire. Na eni strani torej ekipo z ustreznim znanjem in izkušnjami, na drugi strani pa finančna sredstva za realizacijo načrtovanih komunikacijskih aktivnosti.

SEDMI KORAK: priprava komunikacijskega načrta

V komunikacijskem načrtu, ki je navadno trileten, se predvidi komunikacijske aktivnosti, ki hkrati sledijo zastavljenih komunikacijskim ciljem in so skladne z razpoložljivimi finančnimi in kadrovskimi viri.

OSMI KORAK: evalvacija

V fazi evalvacije postavimo merljive kazalnike upeha. Ocenjujemo tako doseganje komunikacijskih ciljev kot tudi uspešnost posameznih komunikacijskih aktivnosti.
Evalvacija je pomembna, saj s predlaganimi izboljšavami omogoča stalno nadgradnjo komunikacijskih praks in upravljanje sprememv v družbi oziroma prilagajanje družbenim trendom. 

Zaključek

Strateška komunikacija je temelj komunikacije vsake uspešne organizacije, društva ali podjetja. Zagotavlja podporo pri doseganju ustanovnih, poslovnih in drugih ciljev, tudi v hitro spominjajočih spremenjenih družbenih pogojih. Prav zato je in ostaja eden od temeljev trajnega uspeha in osnova za doseganje komunikacijske odličnosti.