STRATEŠKA KOMUNIKACIJA: ključ do uspeha
Strateška komunikacija je ključna za doseganje ustanovnih ciljev občin, javnih zavodov, raziskovalno-izobraževalnih ustanov, društev, nevladnih organizacij ter poslovnih ciljev podjetij.
PRVI KORAK: opredelitev komunikacijskih ciljev
Komunikacijski cilji podpirajo doseganje ustanovnih in drugih ciljev. Opredelimo jih z metodo SMART, kar pomeni, da so specifični, merljivi, dosegljivi in realistični ter časovno opredeljeni. Zastavljene cilje povežemo z obstoječimi komunikacijskimi praksami in trendi v družbi.
DRUGI KORAK: analiza naših prednosti in priložnosti
Z analizo prednosti in priložnosti, seveda tudi slabosti in nevarnosti, izberemo najhitrejšo pot do želenega ustanovnega, poslovnega in drugih ciljev. Natančna, realna in dosledna analiza bo osnova za upravljanje sprememb in protokola za krizno komunikacijo.
TRETJI KORAK: analiza skupin deležnikov
Skupine deležnikov imajo različen vpliv na uresničevanje ustanovnih, poslovnih in drugih ciljev, zato jih razdelimo na aktivne in pasivne ali pa pripravimo mrežo deležnikov. Za uspešno razporeditev deležnikov moramo razumeti njihove interese in stopnjo vpliva.
ČETRTI KORAK: izbira komunikacijskih kanalov
Pri izbiri komunikacijskih kanalov se opremo na komunikacijske navade izbranih skupin deležnikov. Pozorni smo na izbor kanalov ter na druge elemente, ki lahko vplivajo na uspeh komunikacije, npr. na diskurz, terminologijo, ikonografijo in drugo ter ustrezno prilagoditi sporočila.
PETI KORAK: izbor komunikacijskih orodij
Pri izbiri komunikacijskih orodij upoštevamo izbrane komunikacijske kanale in zastavljene komunikacijske cilje – informiranje o dogodku zahteva povsem drugačno komunikacijo kot zagotavljanje udeležbe na dogodku.
ŠESTI KORAK: določanje kadrovskih in finančnih virov
Za uspešno izvedbo komunikacijske strategije je potrebno zagotoviti ustrezne kadrovske in finančne vire. Na eni strani je potrebna ekipa z ustreznimi znanji in izkušnjami, na drugi strani pa finančna sredstva za realizacijo načrtovanih komunikacijskih aktivnosti.
SEDMI KORAK: priprava komunikacijskega načrta
S pripravo komunikacijskega načrta, ki je navadno tri do pet leten, se predvidi komunikacijske aktivnosti, ki hkrati sledijo zastavljenih komunikacijskim ciljem in so skladne z razpoložljivimi finančnimi in kadrovskimi viri-
OSMI KORAK: evaluacija
V fazi evaluacije postavimo merljive kazalnike upeha. Ocenjujemo tako doseganje komunikacijskih ciljev kot tudi uspešnost posameznih komunikacijskih aktivnosti. Evaluacija je pomembna, saj s predlaganimi izboljšavami omogoča stalno nadgradnjo komunikacijskih praks in prilagajanje družbenim trendom. S korektno izvedeno fazo evaluacije lahko hkrati zagotovimo tudi trajnostno spremljanje družbenih trendov.
Zaključek
Strateška komunikacija je temelj vsake uspešne organizacije, društva ali podjetja. Zagotavlja podporo pri doseganju ustanovnih, poslovnih in drugih ciljev, tudi v hitro spominjajočih spremenjenih družbenih pogojih. Prav zato je strateška komunikacija eden od temeljev trajnega uspeha in osnova za doseganje komunikacijske odličnosti,.